Alla inlägg under november 2015

Av Johan Smith - 28 november 2015 19:17

Jag lyssnar en del på "where the wild roses grow". Den handlar om en kille som möter en tjej och de blir blixtförälskade i varandra. Han ser henne som en skönhet. Den är sjungen ur både gärningsmannens ögon och ur offrets ögon-
 
Han säger "Från första dagen jag såg henne så visste han att hon var den enda. Hon stirrade i mina ögon och log. Hennes läppar var röda som rosorna som växte nere vid floden, röda och vilda.
 
Hon sjunger då "När han knackade på min dörr och kom in i rummet, min oro försvann i hans säkra omfamning. Han skulle vra den första man och med en försiktig hand så torkade han tårarna som rann ner mitt ansikte."
 
 
Han fortsätter "På andra dagen gav jag henne en blomma. Hon är vackrare än nån annan kvinna jag sett. Jag sa "Vet du var de vilda rosorna växer så röda och fria?""
 
Hon fortsätter "På andra dagen kom han med en ensam röd ros och sa "Ger du mig förluster och sorg?" Jag nickade där jag låg i min säng. Han sa "om jag visar dig rosorna vill du följa med?""


Han fortsätter "På tredje dagen tog han mig till floden. Han visade mig rosorna och vi kysstes. Och det sista jag hörde var några otydliga ord när han hukade över mig med en sten i hans hand."
 
Han fortsätter "På sista dagen tog jag henne till de vilda rosorna. Hon låg på sandstranden och vinden var lätt och jag kysste henne adjö och sa"all skönhet måste dö" och jag böjde mig ner och la en ros mellan hennes tänder."
 

 Jag vet att döden inte är personifierad på nått sätt men jag tänker lite på en sak. Det finns en massa människor som har förlorat nära vänner som man tycker mycket om. Det är faktiskt som att döden kommer på besök och ser det som är vackert och tar det vackra med sig. Det vackra tas ifrån jordelivet.

 

Alla sörjer de som förtidigt gått bort men jag ser det inte riktigt så. Eller försöker att inte se det så. Jag försöker se det härliga man hade med de fina vänner man hade som gått bort! Det är dock tungt ibland ändå!

Ovido - Quiz & Flashcards