Alla inlägg under februari 2017

Av Johan Smith - 26 februari 2017 21:35

Idag har jag jobbat eftermiddag. Korna har det bra. Ingen har kalvat i helgen. Vilket är skönt för det ger en del merarbete. Förvisso viktigt att det kalvar djur så det blir nån mjölk men om det kommer flera på kort tid så blir det jäktigt! 


Nu blir det jobb fram till nästa helg. Några ton mjölk till! :)

Av Johan Smith - 20 februari 2017 21:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Johan Smith - 19 februari 2017 22:58

Nu har jag haft en veckas semester. Det var skönt. Det har märkts att jag inte jobbat så mycket pga att jag haft lite sämre att sova. Det har tagit längre tid att somna in. Jag får se hur det går att gå upp tidigt imorgon. Tv:n och ljudanläggningen jag köpte här om veckan funkar hur bra som helst. Nu har man en bra bild och ett bra ljud. Ultra HD så det är bra bild. Det kostade allt som allt 8000. Jag klimatkompenserade också när jag beställde allt. Det var via cdon som jag beställde och det kostade 20 kronor att klimatkompensera. Pengarna går till att plantera djungelträd fattade jag det som. I Afrika om jag inte minns helt fel...

Det är ju jättebra för det behövs! Spenderar man 8000 på tv och ljud så är 20 kronor inget!

Av Johan Smith - 16 februari 2017 22:08

Idag har jag bowlat med min LRF avdelning och mot Stenstorps avdelning. Det är en radition vi gör var år så här års. Det blev 2-3 strikes. Det gick ganska bra men mot slutet så började jag bli trött så då gick det sämre. Innan bowlingen startades så var åt vi tacos. Det var gott. 


Det är alltid kul att umgås med de som har samma yrke som jag har eller är lantisar i övrigt. Dock infann sig känslan av ensamhet. Jag har aldrig haft nått förhållandet och det tär verkligen på mig. Jag önskar verkligen att det skulle vara enklare att hitta nån fin tjej!

Av Johan Smith - 5 februari 2017 13:26

Jag har vart på det nya jobbet i ett år nu. Tiden går snabbt när man har roligt! Det är några hundra ton mjölk jag har mjölkat under detta år. 



Ovido - Quiz & Flashcards