Alla inlägg under september 2017

Av Johan Smith - 5 september 2017 14:04






Tyvärr känns det så här när djurrättsaktivister och veganer yttrar sig om saker om hur djuren har det och om mjölkens vara eller inte vara. Om det är bra för kroppen eller inte. Som bekant är det ju bra med en viss mängd mjölk om dagen. Det får ju inte blir för mycket men det är ju så för allt. Det enda jag kan göra är antingen informera hur verkligen är eller skita i det. När jag kommer med ren fakta utan att sätta nån värdering i om man äter kött eller dricker mjölk så kommer personangreppen. De fåtal vetenskapliga artiklar som säger emot mig visar på en enda sak: att vetenskapen fungerar som det ska. När nått ifrågasätts så fortsätter seriösa forskare att undersöka alla påståenden. Än så länge så har seriös fakta stått sig genom tiderna. Mjölk är bra för benen. Vill man inte dricka det eller inte äta ost och annat så är det inte mitt bekymmer men man behöver inte sprida en massa hat och annat sånt.

Varför lägga sig i hur jag vill leva, jobba och äta?  


   

Ovido - Quiz & Flashcards