Alla inlägg under januari 2019

Av Johan Smith - 1 januari 2019 21:46

2018... Ett år att minnas. Torkan har satt sina spår. Grundvattennivån i både små och stora magasin är under de normala eller mycket under de normala för december månad. https://www.sgu.se/om-sgu/nyheter/2018/december/grundvattennivaer-i-december/


Jag vill att det ska regna för minst en månad framåt. Gärna fram till en eller två veckor innan vårbruket. Sen nån vecka efter vårbruket så kan det regna och vara varmt. Då växer det bra samt att grundvattnet tar inte stryk. 

Foderåret 2018 är värdelöst. Jag hoppas på att det blir ungefär som jag skrev för 2019. Jag är lite orolig för mina jobb. 


Annars har jul och nyår vart lugna. Jag börjar bli mer och mer anti julklappar pga ekonomi och klimat/miljö. Hellre att umgås och äta gott under dessa dagar. Jag har vart ledig under dessa dagar men nu ska jag börja jobba igen imorgon. Det har sannolikt grisat en del över nyår. Det gjorde det innan jag var ledig över nyår men det var några kvar att grisa så det kan ha kommit fler kultingar.  

Ovido - Quiz & Flashcards