Alla inlägg under maj 2019

Av Johan Smith - 24 maj 2019 21:33

Jag sitter och funderar på hur tusan man kan tro på en religion? Det är ju bara en tro som inte är förankrad i en vetenskaplig verklighet. Vetenskapen har ju övermäktiga bevis för att alla religioner är påhittade. Alla religiösa och övernaturliga påståenden är bevisat osanna rent vetenskapligt. Kan man inte bevisa nått vetenskapligt så kan man inte hävda att det är sant. Att tro på en sak är en sak men för att hävda att det är sant är en helt annan. Man tror att det är sant men det är inte samma sak som att det är faktiskt sant!

Av Johan Smith - 19 maj 2019 17:12

Jag mår inte bra just nu. Hela helgen har vart jobbig! Mycket jobbigt. Varför ska jag känna så här?!

Av Johan Smith - 17 maj 2019 21:13

Jag är så less på allt... Jag mår inte så bra just nu. Kan det vara väderomslaget? Kan det vara svikande vänner? Kan det vara så att jag är den jag är? Ja jag vet ej!

Av Johan Smith - 15 maj 2019 20:42

Jag saknar de starka känslor jag en gång kunde få. I och med mina mediciner så är humöret jämnare vilket är bra på ett sätt för man slipper de där negativa känslorna om att vara värdelös och sånt där. Men att ha alla de positiva och negativa känslorna kan vara bra på ett sätt. För då får jag en sån stark inspiration att skriva. Jag får fram hat, kärlek, förlust och allt bra som dåligt genom att skriva. Det enorma brinnande hat jag känner för vissa saker samt en enorm kärlek för vänner får man fram så bra genom att skriva. Men nu är man mer jämn i mitt humör. Det är frustrerande på ett sätt. Jag får så svårt att fram det jag känner. Även om allt finns där inne så får jag så svårt att få fram det. Innan jag fick den dosering av medlen jag går på så kunde jag få fram det jag känner så bra genom texter att jag fick den det handlade om att gråta av den kärlek som man känner för vänner. Fast det är klart... Jag har levt med depression och ångest i drygt 20 år nu. Livskvaliteten har blivit mycket bättre pga allt men det är ändå en saknad. Det är som att sakna en gammal kärlek eller nått sånt...

Ovido - Quiz & Flashcards