Alla inlägg under november 2019

Av Johan Smith - 16 november 2019 21:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Johan Smith - 13 november 2019 19:55

Jag högtryckstvättade igår ett av grisstallarna. Idag så gjorde jag klart resten. Jäklar vad snabb jag är. Jag är också mycket noga med tvättningen. Jag är så noga med det att jag hyllas av våran besättningsveterinär. Jag hyllas så att hon var tvungen att berätta detta för min far som är granne med veterinären. Det är två veterinärer från distriktet, inklusive vår besättningsveterinär, samt en veterinär från gård och djurhälsan som säger samma sak. Att hygienen har blivit så mycket bättre sen jag började där igen. Det märks på grisarna. Fler överlevande, mindre antal sjuka och allt sådant. 

Enkla och nogranna knep gör så enorm nytta för djuren. För mig känslomässigt är det djurens väl och ve som är det viktigaste. Att företagets ekonomi påverkas till det bättre är bra. Det gynnar mig med i framtiden. 


Av Johan Smith - 12 november 2019 20:32

Jag har idag högtryckstvättat en del. Det brukar göra mig trött som fan. Till det så har jag ju haft det ganska jobbigt den senaste tiden med svikande vänner, sjukvården som klantar sig och allt vad det är. Så sängen hägrar. 

Av Johan Smith - 10 november 2019 19:58

Jag mår inte bra. Jag vet inte varför men jag mår inte bra idag. Jag har mina aningar men jag vet inte säkert. Det kan vara rädslan att förlora vänner. Det kan vara den ångest jag levt med i många år. Jag har levt med depression och ångest i över 20 år nu. Jag får hjälp med det men det är jobbigt som fan i perioder. Kan bli värre nu under vintern med vinterdepressionen...

Skapa flashcards