Alla inlägg under mars 2020

Av Johan Smith - 8 mars 2020 12:24

Jag är så glad att jag inte är kristen eller troende på nån religion. Man är antingen psyksjuk eller blivit lurad. Man kan ha blivit manipulerad under sin uppväxt, alltså uppfostrad, till att tro på hittepå varelser. 

Jag lever i verkligheten. Vi är inte ättlingar av Adam och Eva! Vi är enbart biologiska organismer. Vi är djur likt alla andra djur. Tillåter det att vi ska bete oss djävligt mot andra djur och människor? Knappast. Hail evolutionen! Hail big bang! Hail reality! 

Av Johan Smith - 7 mars 2020 20:28

Jag var ledig igår för att dra iväg till Stockholm. Jag tog bilen till Linköping där min bror bor. Sen tog vi tåget till Stockholm. Det var för att vår kusin hade dött dagen före nyårsafton. Hon är begraven sen ett tag men det var ett minnescermoni igår för släkt, vänner och sådant. Den sista biten var med tunnelbana. När vi hade gått av och gått några meter så hörde vi att nån ropade mitt och brosans namn. Då var det tre kusiner och deras mamma som var där. De hade tagit samma tunnelbanetåg till stället minnescermonin var. Det var så bra gjort allt! 

Lite tal och musik samt minnen delades. Allt var så bra och fint gjort. Vila i frid Karin!

Av Johan Smith - 1 mars 2020 20:02

Det har vart en lite jobbig vecka med 3 avlivningar på ena jobbet. Två av dem utförde jag och den tredhe assisterade jag. Det är jättejobbigt när djuren blir sjuka eller skadade. Vi gör allt vi kan för att jobba förebyggande men ibland blir de dåliga ändå. Då får de vård och oftast blir de bra igen. Dock måste men avliva ibland. Ibland sker det att flera måste avlivas på samma dag. Har man hand om djur så måste man ta det ansvaret att förebygga lidande. Det inkluderar avlivning. 


Nu på fredag är det avfärd till Stockholm för att möta, för att tillsammans med min bror, möta en massa kusiner med respektive. En av våra kusiner dog i cancer. Hon blev bara 46 år. 3 barn. Vi har pratat löst om att träffas alla kusiner men det blev aldrig av. Synd att vi inte fick träffas alla innan detta hände men nu så kommer vi ses alla. Det ska bli kul att träffa alla. Jag hade turen att träffa min kusin ifjol bara halvåret innan hon dog. Jag sa att hon och hennes fru är för mig själva sinnebilden av kärlek. Det var långt innan jag visste att hon var sjuk. Jag är så glad att jag fick träffa henne och att jag kunde säga det. 

Ovido - Quiz & Flashcards