Alla inlägg under april 2020

Av Johan Smith - 19 april 2020 17:37

Jag har spenderat tre veckor på sjukhus. Jag kunde komma hem förra lördagen. Det var skönt. Det var det att en galt på jobbet smet ut i stallarna och jag skulle hämta honom. Han blev då trängd så han gjorde ett utfall. En av betarna snittade upp ett rejält sår samt en annan tand gjorde ett mindre sår. Det stora såret var så stort att de kunde inte sy ihop det. Så det satte ett rejält genomskinligt plåster över som höll en slang kopplad till en pump. Pumpen pumpade bort blod och sådant. Allt detta gjorde att det läkte ihopp inifrån och ut. De kunde efter tre veckor sy ihop det med 15 stygn. Min chef körde in mig till akuten. Chocken gjorde att det tog ett tag innan smärtan kom men när den väl gjorde det då gjorde det väldigt ont. Men jag fick morfin ett tag men det slipper jag nu! Jag har vart hemma i en vecka nu och vart iväg och kontrollerat stygnen. Det var i onsdags jag var där igen men ska till sjukhuset imorgon igen på kontroll!

Skapa flashcards