Alla inlägg under oktober 2020

Av Johan Smith - 22 oktober 2020 18:21

Det vore intressant att se vilka som läser min blogg!

Av Johan Smith - 19 oktober 2020 19:39

Jag har fått höra att jag har smedhänder. Ja det kan jag tänka mig att jag har. Jag är inte en smed men i och med att jag jobbar med det jag gör så blir händerna härdade som bara den. Jag kan hantera heta potatisar utan vidare med dem. Jag hittar ibland små sår på händerna som jag inte ens märkt att jag fått. Det enda jag är känslig mot är kyla. Det är på grund av att när jag var 15 så höll jag på att få köldskador på händerna. Var nära första gradens köldskador men det lyckades jag avvärja lyckligtvis. Men känsliga blev de för kyla. 


När jag är klar jägare så får jag väl köpa batteriuppvärmda handskar så jag klarar vinterjakt. Batteriuppvärmda sockar måste jag iallafall köpa. Samt varma kängor eller stövlar. 


Hu som haver så ser jag fram emot nästa sommar när jag ska skjuta upp för jägarexamen. Jag hoppas jag klarar det. Jag ser fram emot att bli klar jägare!

Av Johan Smith - 10 oktober 2020 21:15

Den smärta jag bär är konstant. Det finns bra och dåliga dagar. Att se alla andra och deras liv fara förbi. De träffas, blir tillsammans, flyttar ihop, skaffar barn, skaffar egen kåk och utvecklas tillsammans. 

Vad har jag då? Jag har mina jobb. Jag har min hyreslägenhet sen flera år. Jag gör inte mycket mer än att jobba, sova, skita, handla och upprepa. Nu ska jag förvisso bli klar jägare nästa år med allt vad det innebär. Men mer än så är det inte. Det är så tråkigt att inte uppleva sånt som många andra inte upplever. 

Ovido - Quiz & Flashcards