Direktlänk till inlägg 17 november 2020

Stephen Hawking

Av Johan Smith - 17 november 2020 20:18

Det finns en sak som jag vill dela med er alla... Som ni alla vet så är jag ju en nörd utan dess like när det handlar om vetenskap. Jag har alltid haft behovet av att ta reda på saker och att vilja veta mer. Det är en egenskap som finns utbrett på pappas sida. Kricke, jag, pappa, våra fastrar och kusiner på den sidan samt deras barn är sådana att alltid slå upp saker. Jag har alltid velat veta mer om rymden, fysik och allt det men det var en som sparkade mig i röven för att verkligen bli den nörd jag är idag. Det var Stephen Hawking. Utan honom så skulle jag inte vara den nörd jag är idag. Behovet av att veta mer är enormt tack vare honom. Ni kan inte förstå hur mycket jag älskar honom. 

När jag fick veta att han hade dött så var det en del av mitt hjärta som dog. Jag fann nått att fokusera på. Jag lärde mig att tänka kritiskt tack vare honom. Jag lärde mig att lyssna på de som faktiskt kan sin sak inom vetenskapen.

 

Jag älskar dig Stephen!

 
 
Isabelle

Isabelle

9 januari 2021 15:39

Jag såg en film om han för inte så länge sen. Jag klarade inte av att se slutet typ så inte gjort det. Blir så jobbigt för jag gråter. Har du sett den å Netflix ??

http://nouw.com/fobibella

Johan Smith

9 januari 2021 19:16

Nej det har jag inte. Jag vet i tusan om jag orkar det faktiskt. Känslorna är för starka. Han är som en gud för mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Smith - Söndag 14 april 21:07


Jag har jobbat i helgen. Jag skulle egentligen varit ledig men det var min jobbarkompis helg och han har varit sjukskriven i 6 veckor och chefen ville inte sätta honom på helgjobb direkt. Två jobbhelger och två dagar som är storhelg. Plus en massa öv...

Av Johan Smith - Måndag 25 mars 22:02

Idag har jag jobbat på som vanligt. Kastrerade kultingar på morgonpasset. Då var det en sugga som fick för sig att bita mig i armen när jag hanterade en kulting. Det gör fortfarande ont. Men det får man ta då man varit med om värre. Lite får man allt...

Av Johan Smith - Tisdag 27 feb 22:14

Vem kan man lita på egentligen? Det är ett ytterst fåtal personer som jag kan lita fullt ut på. Vem tar jag min smärta till? Jag det är till er! Särskilt till min bästa vän! Älskar dig! ...

Av Johan Smith - Lördag 24 feb 22:36

På grisgården jag jobbar på så finns det att göra hela tiden vilket är skönt. Dock vet jag att vissa ändringar kommer att ske. Jag tänker inte säga vad det handlar om än så länge då det lär dröja mer än en månad innan det sker. En hel del ändringar k...

Av Johan Smith - Söndag 18 feb 21:16

Jag har träffat och lärt känna en del personer genom livet som alla gör. En person som jag har kännt under hela mitt liv har jag varit tvungen att säga upp vänskapen med då han blev för jobbig.  Om han ville träffas så brukade jag inte vilja det. D...

Ovido - Quiz & Flashcards