Alla inlägg under mars 2021

Av Johan Smith - 29 mars 2021 20:34

Jag önskar så att jag hade ett förhållande. Det gör så ont att inte kunna komma hem till nån. När man gör allt man gör tillsammans i en relation. Jag vill ha barn. Men det smärtar mig nått enormt att jag inte har det! 

Av Johan Smith - 28 mars 2021 20:48

Varför lever jag med denna ensamhet och smärta? Jag känner mig så ensam. Det gör ont. Det är jobbigt! En rolig sak som ska börja är att jag ska börja träna skjuta inför jägarexamen. Den 10 april sätter det igång. När jag fixar det så är jag klar som jägare. Det ska bli kul!

Av Johan Smith - 18 mars 2021 19:10

Idag är det relativt sett bra. Korna mjölkar nått väldans just nu. Nu är det ofta nära fullt i tanken. Den gågna helgen fylldes tanken till bredden! Det var 6007 liters leverans. Tanken rymmer 6 kubikmeter med mjölk. Det brukar finnas en liten marginal men även den är snart full. Det är kul! Djuren är friska och välmående. Det gillar jag! Grisarna är också friska. Jag gör allt jag kan för att djuren ska ha det bra och att de ska må bra. Jag har ett bra öga för sådant. Tydligen har jag ett så pass bra djuröga för grisar att det behövs inte mycket för att jag ska se nått. Jag är manisk noga med att högtryckstvätta när jag gör det. Det har gjort att sen jag började med grisarna igen så har antalet levererade till slakt och till förmedling har ökat en del. Vilket har vart bra det senaste året då priserna har vart bra på fläsk.

Juverhälsan på korna är också bra tack vare att jag är så noga med mjölkningen! Så allt är bra just nu!

Av Johan Smith - 17 mars 2021 20:48

Jag har haft det jobbigt ett tag nu. Jag hatar det. Jag vill må bra. Varför kan inte jag få må bra?

Ovido - Quiz & Flashcards