Alla inlägg under december 2023

Av Johan Smith - 17 december 2023 22:04

Nu är det en ny jobbvecka på gång. Då ska jag jobba som vanligt hela veckan. Jag ska jobba i tolv dagar i ett bräde. Jag ska jobba över jul. Bara med grisarna lyckligtvis för annars hade jag inte hunnit nått annat än jobba. Jag är själv att ta hand om alla grisar då!

Jag brukar vara ledig hos korna på helger och storhelger. Jag får bra betalt på grisgården när jag jobbar helg och storhelg. Så jag är nöjd med upplägget. Dock är jag ledig i nyår. Det ska bli skönt!

Av Johan Smith - 9 december 2023 21:48

Det har varit en tuff jobbperiod för min del nu. Varit sjuk och varit hemma från ena jobbet i nån dag. Det var i förra veckan jag var förkyld med feber. Sen har det varit en massa att göra med grisarna då det varit grisningar och således kastreringar. Jobbade ändå i 12 dagar i ett bräde om man räknar in mitt andra jobb också! Det är slitsamt att jobba med kor och grisar. Vi har skickat slaktsvin till slakt och det gick bra. Min jobbarkompis sköter sig bra trots att han inte har någon utbildning eller erfarenhet av grisar. Han är duktig och har rätt inställning. Han är bara 20 år och jag ger två tummar upp för honom! Samhället över lag behöver fler som är sådana anser jag! 

Jag är ledig denna helg och det är så skönt med tanke på allt slit jag gjort den senaste tiden!

Ovido - Quiz & Flashcards