Alla inlägg under april 2016

Av Johan Smith - 23 april 2016 17:04

Jag gillar ju kosmologi, kvantmekanik och kor. Universum och korna kallar på mig så att säga. De drar i mig. Det är ett sug som jag inte kan motstå. Hur mycket jag kämpar mot så dras jag mot allt. Det finns andra saker som jag gillar mer än det men de tre ämnena är det som drar i mig mest. 

Universum är som en magnet som kallar på mig. Det samma gäller för de andra ämnena. Två av områdena är rätt avancerade att lära sig om men tusan vad intressant! Att grunden till all materia är 13,8 miljarder år gammalt är mycket svårt att greppa men intressant att veta. Att denna grund till all materia skulle bli till stjärnor som producerade alla grundämnen i dessa brännugnar. När dessa stjärnor dog så spreds dessa grundämnen i universum som senare skulle bilda alla planeter som på minst en av dem skapa liv av grundämnena och sen genom evolutionen kom vi till. Kanske är det därför man känner sig dragen till detta med kosmologi och evolutionsbiologi? 

Folk förstår inte hur det känns. Jag känner mig mer komplett när jag vet allt. 

Ovido - Quiz & Flashcards