Alla inlägg den 19 juli 2017

Av Johan Smith - 19 juli 2017 23:45

Nu är det bara dagar kvar av semestern. Tidiga morgnar igen. Känslan att "jag vill fortsatt vara ledig" har infunnit sig sen ett par dagar. Men det brukar gå bra att jobba igen bara man kommer igång första dagen. Mycket hårt jobb för brödfödan! Jag har inte den bästa lönen, 19000 före skatt, men det klarar jag mig rätt bra på. Jag har knappt några lån förutom en CSN skulld så jag ska inte klaga. 

Jag är bra på att hålla i pengarna.

Men det är skönt att komma in i vardagens lunk igen. Jag ska som bekant dra ner till halvtid på jobbet med att mjölka kor och börja jobba med grisar på halvtid. Det ska bli kul att varva lite rutiner tycker jag. Det är också skönt att inte jobba så sent på kvällarna som jag gör med korna. Vilka arbetstider jag har vill jag ej säga i bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards