Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Jag förstår inte...

Av Johan Smith - 12 augusti 2015 21:23

Det finns en hel del människor där ute i världen som mår psykiskt dåligt av olika skäl. Jag undrar varför många drar sig undan när en person öppnar sig? Jag förstår inte. Det gör det bara än värre med måendet!

Jag är så glad att jag har en del personer i min närhet som inte drar sig undan. Det är särskilt en som har hjälpt mig nått enormt denna sommar. 


Men många andra drar sig undan så fort det handlar om detta. Varför?! Hjälp till istället. Lyssna! Fråga hur man mår! Fråga och LÄS PÅ om detta mående! Analysera och säg vad som man tror behöver sägas. Ja att man behöver bli sedd, rrespekterad och en massa sånt där behövs sägas men det ska inte sägas på ett nedsättande sätt eller på ett respektlöst sätt. Man måste få en uppfattning om vad som hänt och då måste man säga hur mycket man uppskattar personen och att man tror att personen skulle behöva ha de som lyssnar på en. Man måste sätta sig in i hur man tänker och känner.


Jag har en del vänner som jag har i detalj beskrivit hur jag mår tack vare vissa saker men dessa inser inte att de måste ändra på sig utan pekar enbart på att jag är den som måste själv må bättre på egen hand. Då har man inte fattat att människans psyke funkar inte så. Folk måste ibland ändra på sig för att få andra att må bra men det fattar inte alla...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan Smith - Måndag 29 april 20:03

Jag opererades idag. De satte in nån spik och plattor som håller fast benen. Imorgon bitti så ska jag röntgas och sen är det sjukgymnasten som gäller. Jag kommer att vara sjukskriven i 3 minst månader sa läkaren. ...

Av Johan Smith - Lördag 27 april 20:02


Igår skadades jag av en utgödsling på jobbet. Bröt benet. ? Det är smalbenet och vadbenet som är helt av. Jag ska opereras för detta på måndag. Så jag har en ställning som håller foten på plats under tiden. Det gör lite ont men jag får smärtlindring ...

Av Johan Smith - Söndag 14 april 21:07


Jag har jobbat i helgen. Jag skulle egentligen varit ledig men det var min jobbarkompis helg och han har varit sjukskriven i 6 veckor och chefen ville inte sätta honom på helgjobb direkt. Två jobbhelger och två dagar som är storhelg. Plus en massa öv...

Av Johan Smith - Måndag 25 mars 22:02

Idag har jag jobbat på som vanligt. Kastrerade kultingar på morgonpasset. Då var det en sugga som fick för sig att bita mig i armen när jag hanterade en kulting. Det gör fortfarande ont. Men det får man ta då man varit med om värre. Lite får man allt...

Av Johan Smith - Tisdag 27 feb 22:14

Vem kan man lita på egentligen? Det är ett ytterst fåtal personer som jag kan lita fullt ut på. Vem tar jag min smärta till? Jag det är till er! Särskilt till min bästa vän! Älskar dig! ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards