Alla inlägg under augusti 2015

Av Johan Smith - 15 augusti 2015 17:07

Min sommar har inte vart den bästa. Jag vill inte gå in på vad som hänt då det är för jobbigt men jag har mått rätt dåligt pga det som hänt. 

Jag har haft en del vänner som har stöttat mig mycket genom detta. Men det finns en som stöttat mig nått enormt. Jag vet inte hur snabbt jag skulle ha återhämtat mig psykiskt om det inte vart för henne. 

Jag har verkligen litat på henne under många år då hon har vart så stöttande hela tiden. Det stod sig starkt nu när jag behövde det. 

Den där vännen är nått så enormt värdefull för mig. När jag bröt ihop så kom hon bara och kramade om mig och sa att allt blir bra. Och det blev det. 

Jag litar verkligen helhjärtat på henne. Jag litar mycket på en del vänner men henne litar jag på helhjärtat. Hon är en vän som verkligen bryr sig om mig. 

jag mår så mycket bättre av det!

Av Johan Smith - 12 augusti 2015 21:23

Det finns en hel del människor där ute i världen som mår psykiskt dåligt av olika skäl. Jag undrar varför många drar sig undan när en person öppnar sig? Jag förstår inte. Det gör det bara än värre med måendet!

Jag är så glad att jag har en del personer i min närhet som inte drar sig undan. Det är särskilt en som har hjälpt mig nått enormt denna sommar. 


Men många andra drar sig undan så fort det handlar om detta. Varför?! Hjälp till istället. Lyssna! Fråga hur man mår! Fråga och LÄS PÅ om detta mående! Analysera och säg vad som man tror behöver sägas. Ja att man behöver bli sedd, rrespekterad och en massa sånt där behövs sägas men det ska inte sägas på ett nedsättande sätt eller på ett respektlöst sätt. Man måste få en uppfattning om vad som hänt och då måste man säga hur mycket man uppskattar personen och att man tror att personen skulle behöva ha de som lyssnar på en. Man måste sätta sig in i hur man tänker och känner.


Jag har en del vänner som jag har i detalj beskrivit hur jag mår tack vare vissa saker men dessa inser inte att de måste ändra på sig utan pekar enbart på att jag är den som måste själv må bättre på egen hand. Då har man inte fattat att människans psyke funkar inte så. Folk måste ibland ändra på sig för att få andra att må bra men det fattar inte alla...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards